Reklamačný poriadok
I. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Obchodných podmienok TRIAS, s.r.o., Podkonická 1, 976 13 Slovenská Ľupča, IČO: 36 621 561, DIČ: 2021767616, IČ-DPH: SK2021767616, zapísaného v Obchodnom registri Okresného súdu v Banskej Bystrici, oddiel Sro, vl.č.: 8730/S, a opisuje postup, akým spôsobom má spotrebiteľ (klient) pristupovať pri reklamácii tovaru nadobudnutého od obchodníka.
Raklamačný poriadok našej spoločnosti bol aktualizovaný na základe Zákona č. 108/2024 Z.z. (na ochranu spotrebiteľa), ktorý vstúpil do platnosti dňom 1.7.2024.
Uzavretím kúpnej zmluvy spotrebiteľ (klient) potvrdzuje, že bol oboznámený s týmto reklamačným poriadkom (je explicitne uvedené v ustanovení zmluvy so spotrebiteľom resp. klientom).
Prevzatím tovaru spotrebiteľom (klientom) je okamih odovzdania tovaru obchodníkom (alebo ním splnomocnenej osoby) spotrebiteľovi (klientovi).
Ako doklad o záruke (záručný list) vystavuje predávajúci ku každému zakúpenému tovaru daňový doklad (faktúru) s uvedenou dobou záruky (najmenej 24 mesiacov).
V prípade, ak sa na tovar (na základe garancií výrobcu) vzťahuje tzv. predĺžená záruka (dlhšia ako 24 mesiacov) vydáva obchodník spotrebiteľovi (klientovi) aj osobitný záručný list s predĺženou dobou záruky.
Ak je to vzhľadom na poskytovanú záruku potrebné, obchodník v záručnom liste zrozumiteľným spôsobom vysvetlí obsah záruky, uvedie jej rozsah, podmienky, dobu platnosti a spôsob, akým je možné uplatniť nároky z nej plynúce.
Predĺžená záruka musí byť vždy v súlade so záručnými podmienkami danými výrobcom.
II. DĹŽKA ZÁRUKY
Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru spotrebiteľom (klientom), t.j. dňom uvedeným v dodacom liste alebo v daňovom doklade (faktúre), podľa toho ktorý moment nastal skôr.
Pri predaji tovaru je zákonná záručná doba 24 mesiacov. Predávajúci môže túto zákonnú lehotu predĺžiť, ak je predĺžená záručná doba garantovaná výrobcom. Záručná doba sa skladá zo zákonnej lehoty (24 mesiacov) a prípadne predĺženej záručnej lehoty. Záručná doba sa ďalej predlžuje o dobu, počas ktorej bol tovar v reklamácii. Práva zo zodpovednosti za chyby tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.
V rámci zákonnej záručnej lehoty sa reklamácie riadia zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
III. ZÁRUČNÉ PODMIENKY
I. Spotrebiteľovi (klientovi) je odporúčané, aby bezprostredne pri dodaní prekontroloval spolu s dopravcom (alebo montérom) stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť obalu, poškodenie krabice) podľa priloženého prepravného alebo dodacieho listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou, s tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu alebo dodacom liste obchodníka.
II. Neúplnú alebo poškodenú zásielku je nutné okamžite (neodkladne) oznámiť e-mailom na adresu: info@trias.sk resp. triaseu@gmail.com.
III. Miestom pre podanie reklamácie a miestom pre odovzdanie tovaru po vybavení reklamácie je sídlo spoločnosti TRIAS, s.r.o., Podkonická 1, Slovenská Ľupča alebo sklad TRIAS, s.r.o., Môťovská cesta 259/11, 960 01 Zvolen, podľa určenia predávajúceho, ak je to pre spotrebiteľa (klienta) technicky možné podľa ustanovení Zákona č. 108/2024 Z.z.
IV. Reklamovaný tovar by mal byť dôkladne zabezpečený, aby nedošlo v priebehu prepravy k jeho ďalšiemu poškodeniu, ak je to technicky možné podľa Zákona č.108/2024 Z.z..
V. Záruka sa nevzťahuje na poškodenia a chyby vzniknuté zlou obsluhou, neodborným alebo neprimeraným zaobchádzaním.
Ďalej sa záruka nevzťahuje na poškodenia vzniknuté:
- mechanickým (fyzickým) poškodením tovaru z dôvodu nešetrného zaobchádzania,
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou (do 40 st. Celzia), prašnosťou, relatívnou vlhkosťou vzduchu 60% plus mínus 5%, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia,
- tovar bol poškodený prírodnými živlami alebo vyššou mocou.
Tieto obmedzenia neplatia, ak boli vlastnosti tovaru, ktoré sú v rozpore s vyššie uvedenými podmienkami, spotrebiteľom (klientom) a ochodníkom výslovne dohodnuté.
VI. Obchodník má právo odmietnuť prijatie tovaru na reklamáciu v prípadoch, kedy reklamovaný tovar a/alebo jeho súčasti sú fyzicky poškodené zjavným nešetrným zaobchádzaním, znečistené alebo nespĺňajú základné predpoklady pre hygienicky bezpečné odovzdanie tovaru k reklamačnému konaniu.
IV. SPÔSOB VYBAVENIA REKLAMÁCIE
Zhoda s kúpnou zmluvou
V prípade, že tovar pri prevzatí spotrebiteľom (klientom) nie je v zhode s kúpnou zmluvou (ďalej len „rozpor s kúpnou zmluvou“), má spotrebiteľ (klient) právo na to, aby obchodník bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve: Ak je tovar opraviteľný, jeho opravou. Ak je tovar neopraviteľný, dodaním nového tovaru v lehote podľa zákona, alebo vrátením kúpnej ceny oproti vráteniu nepoškodeného tovaru obchodníkovi. Ak nie je takýto postup možný, môže spotrebiteľ (klient) požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť.
Zhodou s kúpnou zmluvou sa najmä rozumie, že predávaná vec má akosť a úžitkové vlastnosti zmluvou dohodnuté, obchodníkom, výrobcom alebo jeho zástupcom popisované, alebo na základe nimi vykonávanej reklamy očakávané, prípadne akosť a úžitkové vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé, že odpovedá požiadavkám právnych predpisov, je v tomu odpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý obchodník pre použitie veci uvádza alebo pre ktorý sa vec obvykle používa.
Spotrebiteľ (klient) má v závislosti na povahe chyby pri uplatnení zákonnej záruky tieto práva:
- ak ide o chybu odstrániteľnú, právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie chyby, právo na výmenu chybného tovaru alebo chybnej súčiastky, ak to nie je vzhľadom k povahe chyby neúmerné. Ak nie je takýto postup možný, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy,
- ak ide o chybu neodstrániteľnú brániacu riadnemu užívaniu tovaru, právo na výmenu chybného tovaru alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, rovnaké práva spotrebiteľovi patria, ak ide síce o odstrániteľné chyby, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie chyby po oprave alebo pre väčší počet chýb vec riadne užívať. Za opätovné vyskytnutie chyby sa považuje najmä, ak rovnaká chyba brániaca riadnemu užívaniu, ktorá bola v záručnej dobe už najmenej dvakrát odstraňovaná, sa vyskytne znovu. Väčším počtom chýb sa rozumie, ak má vec súčasne aspoň tri chyby brániace jej riadnemu užívaniu,
- ak ide o iné chyby neodstrániteľné a spotrebiteľ nepožaduje výmenu veci, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy,
V prípade zľavy nie je možné neskôr reklamovať tovar pre chybu, za ktorú bola zľava poskytnutá.
O reklamácii obchodník rozhodne ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná k odbornému posúdeniu chyby. Reklamáciu vrátane odstránenia chyby obchodník vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty sa má za to, že chyba na veci skutočne existovala a spotrebiteľ má rovnaké práva, ako by sa jednalo o chybu, ktorú nie je možné odstrániť. Táto lehota nie je záväzná ku klientovi, ktorý je podnikateľ, a teda je jeho vzťah s obchodníkom upravený iným zákonom ako Zákonom č. 108/2024 Z.z., napr. Obchodným zákonníkom.
Obchodník pri odovzdaní tovaru na reklamáciu v mieste pre uplatnenie reklamácie vydá spotrebiteľovi (klientovi) písomné potvrdenie o tom, kedy bola reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie je požadovaný a ďalej potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe trvania reklamácie, prípadne odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
Ak si spotrebiteľ (klient) neprevezme reklamáciu do jedného mesiaca od uplynutí času, keď sa oprava alebo úprava mala vykonať, a ak bola vykonaná neskôr, do jedného mesiaca od upovedomenia o jej vykonaní, má obchodník (spoločnosť TRIAS, s.r.o.) právo účtovať poplatok za uskladnenie vo výške 5,- € za každý začatý deň omeškania. Ak si spotrebiteľ (klient) neprevezme reklamáciu ani v lehote ďalších 6 mesiacov odo dňa, kedy bol zákazník povinný ju vyzdvihnúť, obchodník (spoločnosť TRIAS, s.r.o.) si vyhradzuje právo odpredaja veci tretej osobe. Ak dôjde k predaju nevyzdvihnutej reklamácie, vyplatí obchodník (TRIAS, s.r.o.) spotrebiteľovi (klientovi) výťažok z predaja po odpočítaní ceny opravy alebo úpravy, poplatku za uskladnenie a nákladov predaja. Právo na výťažok z predaja si spotrebiteľ (klient) uplatní písomne u obchodníka (spoločnosti TRIAS, s.r.o.).
V. ORGÁN DOHĽADU
Orgánom dohľadu je Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie v Banskej Bystrici pre Banskobystrický kraj, Dolná 46, 974 01 Banská Bystrica, Slovenská republika, tel.: 048 / 412 49 69, fax: 048 / 412 46 93, e-mail: bb@soi.sk
VI. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Tento reklamačný poriadok bol aktualizovaný v zmysle Zákona č. 108/2024 Z.z. a je platný (a účinný) od 1.7.2024.
Reklamačný poriadok je súčasťou Obchodných podmienok TRIAS, s.r.o.
Ing. František Piffko, v.r.
konateľ spoločnosti TRIAS, s.r.o.